Klantenservice

Bestelling plaatsen

Bestellen

Een bestelling kunt u plaatsen door naar het product te navigeren en op de knop "in winkelwagen" te klikken. Deze zal worden toegevoegd aan de winkelwagen. Door op 'verder winkelen' te klikken kunt u meer producten toevoegen. Wanneer u de bestelling wilt afronden dan kunt u op het winkelmandje rechtsbovenin klikken en voor 'afrekenen' kiezen.
Mocht u iets aan de bestelling willen toevoegen? Dan kunt u een extra order plaatsen. Wanneer u iets wil veranderen aan een geplaatste order, dan kunt u contact met ons opnemen.
Ondanks dat wij veel aandacht besteden aan de productinformatie kan het gebeuren dat het product toch niet aan uw verwachting voldoet. Uiteraard kan u de bestelling dan annuleren, volg hiervoor de annuleringsinstructies.
Wanneer u een bestelling in onze webshop heeft geplaatst, dan krijgt u een bevestigingsemail met de details van de bestelling. Wij zullen uw bestelling direct in behandeling nemen en u op de hoogte houden van de voortgang.
Kijk in de browser of de url een slotje heeft wat aangeeft dat de website beveiligd is. Daarnaast werken wij met een zeer vooraanstaande en betrouwbare betalingspartners.
We hebben uitleg over diverse keuzemogelijkheden van de producten op diverse pagina's verwerkt. Mocht u liever persoonlijk professioneel advies op maat hebben? Dan kunt u ons bellen of langskomen in een van onze winkels.
De genoemde prijzen zijn inclusief BTW.
Betalings mogelijkheden en informatie

Betalen

Betaal gemakkelijk en veilig via uw eigen bank.
Met Riverty heeft u de mogelijkheid om de betaling te voldoen nadat u de producten heeft ontvangen. Meer over Riverty
Betaal uw aankoop gemakkelijk via Paypal. Paypal biedt de mogelijkheid om te betalen met uw Paypal account of om als gast te betalen met uw creditcard.
Wanneer u een bestelling plaatst die een matras, topmatras, bed of boxspring bevat is het mogelijk om bij aflevering met pin te betalen. Na het plaatsen van de order nemen wij contact met jou op voor een aanbetaling van 10% van het aankoopbedrag.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze afdeling verkoop. 0348 692 429
Betalen met uw creditcard kan via Paypal. U kiest hiervoor tijdens het afrekenen voor de betaalmethode "Paypal". Wanneer u naar PayPal doorverwezen wordt dan kiest u voor "Afrekenen als gast". Dan hoeft u geen Paypal account aan te maken en kunt u gelijk afrekenen met uw creditcard.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze afdeling verkoop. 0348 692 429
Heeft u een tegoedbon of cadeaukaart van Slaapwereld? Vul deze dan als kortingscode in bij de winkelmand. Het tegoed wordt dan direct verrekend met uw aankoop.
Wanneer u een bestelling in onze webshop heeft geplaatst, dan krijgt u een bevestigingsemail met de details van de bestelling. Wanneer de order betaald is (of geaccepteerd door AfterPay) dan vindt u dit terug in de orderstatus.
Tijdens het afrekenproces kunt u aangeven dat u uw bestelling bij een van onze vestigingen af wil halen. Dan kunt u de bestelling met contant, pin of creditcard afrekenen.
Het is in onze winkels mogelijk om contactloos (met pin) of in contanten te betalen.
Bezorging en Afhalen

Bezorgen & Afhalen

Tijdens het afrekenproces kunt u aangeven dat u uw bestelling bij een van onze vestigingen af wil halen. Dan kunt u de bestelling met contant, pin of creditcard afrekenen.
Na de bestelling en betaling kunt u inloggen met uw accountgegevens en de status van uw order inzien. Of neem contact op met onze klantenservice.
U kunt de producten door ons laten bezorgen en kosteloos laten installeren of u kunt langskomen bij ons in de winkel op uw bestelling op te halen.
De beschikbaarheid en levertijden worden vermeld bij het selecteren van het product. We zullen u tijdig op de hoogte brengen van de status(verandering) van uw bestelling.
Neem hiervoor contact met ons op via de telefoon of e-mail.
Retourneren en Ruilen

Retourneren & Klachten

Wilt u uw aankoop retourneren? Kleine producten kunt u retoursturen naar onze magazijn in Woerden. Voor grotere producten kunt u ook een afspraak maken, zodat een van onze medewerkers deze komt ophalen. Indien het product niet opgestuurd kan worden (door bijvoorbeeld de omvang) en door ons opgehaald moet worden brengen wij €75,- aan kosten in rekening.
Wanneer het aangekochte product niet (geheel) naar wens is, kunt u het product meestal inruilen. Dit moet u wel in goed overleg met Slaapwereld doen. Neem daarom telefonisch contact met ons op. 
Op sommige productgroepen zoals matrassen bieden wij een omruilgarantie, mits deze nog niet gebruikt zijn (uit hygiëneveiligheidsvoorschriften). Neem hiervoor contact met ons op.
Indien u een klacht heeft over onze producten of onze service, dan kunt u contact met ons opnemen via email op info@slaapwereld.nl U krijgt van ons binnen 14 dagen na ontvangst van uw klacht een inhoudelijke reactie. Indien u niet tevreden bent met de afhandeling van uw klacht dan kunt u deze ook voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel (www.sgc.nl) of aan deze Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).
Garantie afhanfdelingen

Garanties

Op al onze producten geldt standaard de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Daarnaast bieden wij op sommige productgroepen een omruilgarantie en geven wij samen met onze leveranciers vaak een extra garantietijd. Dit kan per product verschillen. Op de productpagina staat hoe lang de extra garantietijd is. Deze extra garanties doen niet af aan de wettelijke garantie en aan het wettelijk herroepingsrecht.
Normale veroudering en slijtage vallen niet binnen de garantie. Daarnaast vallen gebreken die zijn ontstaan doordat het product niet 'normaal' gebruikt is, niet binnen de garantie.
Indien iemand anders dan het team van Slaapwereld heeft geprobeerd om het product op niet deskundige wijze te repareren, verlenen wij geen garantie. Ook aangerichte schades waarvan aannemelijk is dat deze niet door 'normaal productgebruik' zijn ontstaan, vallen niet binnen de garantie. 
Onderhoud aan uw product

Onderhoud

Het is bij het onderhouden van uw topper en/of matras belangrijk dat u het regelmatig omdraait. Wij raden aan om 1 keer per 3 maanden het matras om te draaien, hierbij dien je het hoofd- naar het voeteneinde te draaien. Let erop dat je nooit de onderzijde boven legt. Regelmatig draaien helpt met het verlengen van de levensduur van je matras. Voor het topmatras raden wij aan om een keer per 2 weken om te draaien. Dit verlengt de levensduur van uw matras en topper.
Wij raden het niet aan om uw matras of topper met een stofzuiger schoon te maken. Het afnemen met een borstel volstaat. Ook uitkloppen raden wij af. 
Om van de verschillende lagen van een matras één geheel te maken, worden deze aan elkaar gelijmd. Als het matras voordat deze verpakt is niet genoeg gelucht heeft, dan kan het zijn dat de geuren van deze lijm tijdens gebruik vrijkomen. Deze geur is niet schadelijk voor de gezondheid. Je kunt dit oplossen door zowel het matras als de kamer goed te laten luchten, binnen uiterlijk 2 weken moet de geur weg zijn. Mocht je de geur als te ernstig beschouwen of als je er klachten zoals hoofdpijn van krijgt, neem dan contact op met onze klantenservice.