Service
Als er na aanschaf van je bed, boxspring of matras iets niet naar je verwachting is, verhelpen we dat het liefst zo snel mogelijk. We vinden het in ieder geval belangrijk om je zo snel mogelijk antwoord te kunnen geven op je vraag. Dat verstaan wij onder onze service. En geen vraag is te gek.
Hieronder hebben wij een selectie gemaakt van vragen die ons eerder zijn gesteld. Misschien staat het antwoord op je vraag hier al genoemd, dat zou fijn en snel zijn!
FAQ (Veel gestelde vragen)
Matrassen / Toppers
Als u nu lichamelijke klachten ervaart is het belangrijk om rekening houden met de volgende aspecten.
- Heeft u uw matras(sen) vanaf het begin regelmatig gekeerd?
- Is de bedbodem waar het matras op ligt nog goed?
- Ziet u iets merkwaardigs aan uw matras/topper?
- Past de hardheid die ik heb gekozen wel bij mij?
U kunt met ons telefonisch en per mail contact opnemen om dit te bespreken. Mocht het zo zijn dat we er op gegeven moment niet samen uitkomen kunnen we altijd nog een afspraak maken voor een bezoek.
Om van de verschillende lagen van een matras één geheel te maken, worden deze aan elkaar gelijmd. Als het matras voordat deze verpakt is niet genoeg gelucht heeft, dan kan het zijn dat de geuren van deze lijm tijdens gebruik vrijkomen. Deze geur is niet schadelijk voor de gezondheid. Je kunt dit oplossen door zowel het matras als de kamer goed te laten luchten, binnen uiterlijk 2 weken moet de geur weg zijn. Mocht je de geur als te ernstig beschouwen of als je er klachten zoals hoofdpijn van krijgt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Tijdens de eerste maanden van het gebruiken kunnen de toplagen van het matras en/of de topper zich vervormen, omdat deze zich aanpassen aan de contouren van uw lichaam. Een koudschuimtopper vormt zich op lange duur nog meer naar het lichaam en zal daardoor duidelijkere contourvorming vertonen. Contourvorming is niet hetzelfde als kuilvorming en zal daarom ook niet het ligcomfort benadelen.
Als u toch ervaart dat u in een kuil ligt dan kunt u contact met ons opnemen. Wij zullen dan een aantal vragen stellen om de situatie te beoordelen en is er een kans dat wij moeten langskomen. Tijdens ons bezoek zullen wij uw matras beoordelen op eventuele kuilvorming met bepaalde meetmethodes. Er is ook een kans dat wij het moeten laten beoordelen door de fabrikant, dit verschilt per merk..
Het is goed om een matras om de 3 á 4 weken te keren. Bij de meeste merken is een matras op alle kanten te beslapen en zitten er handvaten aan. Dan is het beste om het matras om te draaien en voor naar achter te leggen. Er zijn ook merken, zoals Mline waarbij alleen de bovenkant te beslapen is. Hierbij kunt u dan het hoofdeind naar het voeteneind leggen.
Elektrische bedbodem
Het komt nog vaak genoeg voor; Controleer eerst of de stekker wel goed in het stopcontact zit.
Vervolgens is deze stekker aangesloten op de motor met een plugje. Controleer of dit plugje goed in de motor zit.
Het snoer van de afstandsbediening is met een stekkertje aangesloten, kijk of deze nog goed aangesloten is.
Dit kunt u checken door op de knoppen te drukken en te kijken of ze nog licht geven. Uiteraard is het ook een optie de batterij te vervangen en te kijken of het probleem verholpen is.
Indien de motor niet werkt als u deze probeert te bedienen, kan het zijn dat de draadloze connectie verbroken is. Aangezien het type draadloze bedieningen verschilt per merk zijn kunt u het beste de meegeleverde handleiding raadplegen. Mocht u er alsnog niet uitkomen dan kunt u het beste contact met ons opnemen
Service aanvraag indienen bij onze klantenservice
Staat het antwoord op je vraag hier niet bij, wil je ons dan een mailtje sturen via service@slaapwereld.nl met daarin tenminste vermeld:
- Naam:
- Telefoonnummer:
- Adres:
- Woonplaats:
- Aankoopdatum:
- Product:
- Eventuele foto's ter verduidelijking
- Omschrijving van het probleem
Wij zullen deze zo spoedig mogelijk (uiterlijk binnen 5 werkdagen) in behandeling nemen en contact met u opnemen.